Jaunumi
Skolas vizuālais tēls
Skolas vizuālais tēls
Skolu muzeju biedrība šajā mācību gadā aicināja izglītības iestādes radoši izpausties skolas vēstures izzināšanā un popularizēšanā ar labās prakses piemēriem tēmā “Skolas vizuālā tēla pārmaiņas”. Mērķis bija veicināt un popularizēt izglītības iestāžu vēstures izzināšanu, apzinot un pētot vēstures avotus, izstrādājot avotu pētījumā balstītu materiālu apkopojumu. Dalībnieki bija vispārējās izglītības iestāžu skolēni, muzeju un interešu izglītības pedagogi. Pēc izpētes un apkopojumu izveidošanas skolu muzeju vadītāji ar saviem aktīvistiem sagatavoja prezentāciju, kurā atspoguļoja nozīmīgāko, tā iepazīstinot citus dalībniekus ar savas skolas nozīmīgākajām pārmaiņām.
Katrai skolai sava vēsture ir vissvarīgākā, un cauri laika skrējienam daudz kas ir izmainījies gan iestādes ārienē, telpās, zaļajā zonā, bet saglabājams, tāpēc vajadzēja pārlapot uzkrāto rakstisko, foto un video materiālu. Pauzdami lepnumu par vienīgi savējām skolām, muzejnieki stāstījumus paspilgtināja ar attēliem. Kā dzirkstoša varavīksne uzziedēja pārmaiņu apliecinājumi gan par ēku celtniecību, kabinetu un papildtelpu izskatu un pielietojumu, skolu ikdienas rosību.
Aktīvākie 19 skolu muzeji atrada laiku, lai sakārtotu pieredzi un ar to dalītos tiešsaistē. Visplašāk bija pārstāvētas Rīgas izglītības iestādes. Ar pamatskolu vizuālo tēlu pārmaiņām varēja uzzināt no Rencēnu un Rīgas Sarkandaugavas pamatskolas muzejniekiem. Rencēnu pamatskolas materiālu sagatavoja novadpētniecības muzeja speciāliste Inese Birzkope kopā ar absolventēm – skolotāju Kristīni Zirni un bibliotekāri Andru Auniņu.
Skolu muzeju biedrības valde jau izteikusi un sagatavojusi pateicības visiem, kuri piedalījās un palīdzēja savu skolu vēstures liecību izpētē un prezentācijā. Tās saglabātas, un interesentiem ir iespēja iepazīties ar šo skolu vēsturiskajām pārmaiņām Skolu muzeju biedrības mājaslapā. Šie labās prakses piemēri sasaucas ar Starptautisko muzeju dienu un nakti maijā tēmā “Muzeji izglītībai un pētniecībai”.
Ikdiena piešķir jaunus notikumus un aicina aktivitātēs, kas iekļaujamas vēsturē, tāpēc lai Muzeju dienas un nakts devīze “Izzināt un iegūt, pētīt un saprast” turpinās gan izglītības iestāžu, gan citu novadpētnieku un ieinteresēto vidū.
Inese Birzkope Rencēnu pamatskolas novadpētniecības muzeja speciāliste